dimecres, 23 de febrer del 2011

Cuixes de pollastre amb salsa de taronja

Ingredientes (4 personas):

• 4 muslos de pollo

• 6 naranjas

• 1 cebolla

• 2 zanahorias

• 1 puerro

• 1 pimiento verde

• 4 dientes de ajo

• 1 escarola

• 1/2 vaso de caldo de ave

• vinagre

• aceite de oliva

• sal

• pimienta negra

• perejil (para decorar)

Elaboración :

Salpimienta los muslos de pollo y colócalos en una fuente para horno. Echa un chorrito de aceite por encima y hornea durante 10-15 minutos a 200º C (con el horno precalentado).

Pela y lamina los dientes de ajo y ponlos a dorar en una sartén con un chorrito de aceite. Pela y pica la cebolla y añádela. Pica también el pimiento verde y la zanahoria y agrégalos. Sazona. Quita el verde al puerro, limpia, trocea y añádelo. Deja pochar.

Exprime el zumo de las naranjas (reserva una) y agrégalo a las verduras. Vierte también el caldo de ave. Deja que hierva y vuelca todo sobre los muslos de pollo. Hornea otros 15 minutos a 200ºC.

Retira la fuente del horno y aparta los muslos a un plato. Resérvalos dentro del horno para que se mantengan calientes con el calor residual. Vuelca las verduras a una cazuela y tritura con una batidora eléctrica.

Limpia la escarola, hoja por hoja. Ponlas en una ensaladera, aliña con aceite, sal y vinagre. Pela una naranja, separa los gajos y añádelos.

Sirve un muslo de pollo por ración. Salsea y acompaña con un poco de ensalada de escarola y naranja. Decora con una hojita de perejil.

dimarts, 22 de febrer del 2011

Espaguetis amb salsa de xampinyons i fotmatge

Ingredientes :

400 gr. de espaguetis
400 gr. de champiñones
6 chalotas
¾ l. de nata
200 gr. de queso
agua
aceite virgen extra
sal
20 granos de pimienta negra
orégano picado

Pela las chalotas, pícalas finamente y ponlas a pochar en una cazuela con un poco de aceite.
Limpia los champiñones y filetéalos. Añádelos a la cazuela, sazona y cocínalos durante 5-8 minutos hasta que se doren.
Con un cuchillo, aplasta los granos de pimienta e incorpóralos a la cazuela. Vierte la nata y añade el queso cortado en tacos. Deja reducir durante 10 minutos.
Pon abundante agua a cocer. Cuando empiece a hervir, añade una pizca de sal, un chorro de aceite y los espaguetis. Cuece durante 8 minutos. Retira la pasta y pásala a la cazuela con la salsa. Espolvorea con un poco de orégano y mezcla bien.
Sirve en una fuente amplia.

La pasta está al dente cuando está cocida por fuera y en el interior queda un pequeño hilo de pasta cruda. Si se va a consumir en el momento no es preciso refrescar la pasta; pero si no se consume al instante, se ha de pasar por agua fría, se escurre y se unta con un poco de aceite de oliva para que no se apelmace.

Entrecot de vedella amb rocafort i pomes

Ingredients:

2 entrecot de vedella d'aprox. 250 g
100 g de formatge rocafort
200 cc de crema de llet, 35% de matèria grassa
2 pomes golden
1 copa de conyac
una ceba petita
mantega
sucre

Preparació:


Arrenqueu el bull, amb foc molt suau, de la crema de llet amb el formatge.
Piqueu la ceba en trossos molt petits , sofregiu-la i flamegeu-la amb el conyac.
Afegiu-hi la crema de llet amb el formatge, deixeu reduir el conjunt i poseu-lo al punt de sal.
Passeu la salsa per un colador i guardeu-la.
Peleu i trossegeu les pomes. Marqueu-les amb mantega i sucre.
Tempereu, salpebreu i marqueu l'entrecot.
Emplateu l'entrecot i tireu per damunt la salsa de rocafort i pomes.

Entrecot amb pebre verd

Ingredients:

Per persona:

1 entrecot de vedella d'uns 250g
2 patates petites
1 raig de conyac
1/2 tassa de crema de llet (35%/mg)
1/2 culleradeta de concentrat de brou de vedella
1 cullerada de pebre verd en conserva
10 g de mantega


Preparació:


1. Peleu les patates i poseu-les al microones amb un dit d'aigua 10 minuts a 600 watts.
2. Traieu l'entrecot de la nevera, perquè, si us agrada gairebé cru, no quedi fred per dins.
3. En un cassó sofregiu el pebre amb la mantega fins que sigui ros. Flamegeu-lo amb el conyac.
4. Desfeu una cullerada de salsa de carn en 1/2 tassa d'aigua calenta i afegiu-ho a la salsa. Quan arrenqui el bull, afegiu-hi la crema de llet i deixeu-ho reduir fins al punt de textura adequat. Poseu-ho al punt de sal i reserveu-ho.
5. Feu l'entrecot a la planxa, acompanyeu-lo amb les patates i amaniu-ho amb la salsa.

Amanida d' arròs tres delicies

Ensalada de arroz tres delicias
INGREDIENTES:
1 lechuga
250 gr. de arroz basmati
100 gr. de guisantes
100 gr. de gambas
1 loncha gruesa de jamón cocido
1 loncha gruesa de panceta ahumada cocida
2 huevos
2 dientes ajo
1 cebolleta
agua
vinagre
aceite virgen extra
sal
pimienta negra
perejil

ELABORACIÓN:
Pon a dorar en una cacerola con aceite, los dos dientes de ajo enteros y pelados. Cuando empiecen a tomar color, agrega el arroz, rehoga y moja con la misma cantidad de agua que de arroz. Sazona, tapa la cacerola y deja que se cocine a fuego moderado durante 8-10 minutos. Una vez cocinado, deja que se enfríe en un bol grande.

En otra cacerola pequeña, pon a cocer los guisantes en agua hirviendo con sal. Deja que se cocine durante 10 minutos. Escurre y agrega al arroz. Por otro lado, bate los huevos, sazona con sal y perejil picado. Prepara una tortilla fina (redonda) en una sartén con un chorrito de aceite. Corta en cuadraditos y reserva.

Pica la cebolleta finamente, corta en daditos la panceta y el jamón cocido e incorpóralos al arroz. Asimismo pon a cocer las gambas peladas en una cacerola pequeña con agua hirviendo y abundante sal. Deja que se cocinen un minuto, escurre, corta en trocitos y añade al arroz. Mezcla bien el arroz, pon a punto de sal y aliña con unas gotas de vinagre y un chorrito de aceite.

Limpia la lechuga y corta las hojas en juliana fina. Coloca en un bol y añade, sal, un poco de vinagre y aceite. Remueve bien. Sirve el arroz tres delicias acompañado con la ensalada de lechuga.
CONSEJO:
Para conservar el arroz guárdalo en un envase hermético en lugar fresco y seco. Aunque es un alimento que podría guardarse indefinidamente, es mejor usarlo dentro del año.

Creps suzette flamejades

Temps d'elaboració: 30 minuts
 
Ingredients per a 4 persones:
- 3 ous
- 90 g de farina
- 50 g sucre
- 50 g de mantega fosa
- 1/4 de l de llet
- un polsim de sal
Per farcir les creps:
- 25 g de mantega
- 50 g de sucre
- la pell d'una taronja sencera
- la pell d'una llimona sencera
- el suc de 2 taronges
- unes quantes gotes de suc de llimona
- 1 copa de brandi
- 1 copa de Cointreau
- 1 copa de Grand Marnier
 
Preparació:
Primer de tot prepareu la pasta: poseu en un bol la farina juntament amb la sal i el sucre i la mantega fosa i deixateu-hi els ous d'un en un. Quan els tingueu ben desfets, aneu-hi afegint la llet a poc a poc vigilant que no se us facin grumolls. Quan tingueu una pasta ben homogènia, deixeu-la reposar 30 minuts a la nevera.
 
Tot seguit, per a fer els creps, feu servir una paella ben calenta i unteu-la amb mantega fosa. Tireu-hi una mida de pasta (un cullerot per exemple) mirant que us quedi ben escampada. Aleshores deixeu-ho coure d'una banda i després doneu-li la volta perquè es cogui de l'altra. Quan tingueu la crep feta retireu-la de la paella i doblegueu-la en forma de triangle.
 
El servei de sala, en aquest cas, és fer la guarnició. En una paella caramel.litzeu-hi el sucre durant uns 5 minuts. Afegiu-hi unes gotes de llimona, el suc de taronja, la pell de llimona i taronja, brandi, Cointreau i Grand Marnier, 2 boles de mantega i flamegeu-ho durant 3 minuts. Traieu les pells i afegiu-hi les creps. Passats 6 minuts ja podreu servir-les.

Crema freda d'alvocats

Ingredients

3 alvocats madurs, 1/4 de nata líquida, 3/4 de litre de brou d'au, sal, 1 llimona i pebre.

Preparació

1. Peleu i desosseu amb compte els alvocats. Retireu-ne el pinyol procurant de no tocar la polpa de l'alvocat amb els dits.
2. Retireu la carn de l'alvocat amb una cullera. Passeu-la a un bol. Per evitar que es posi negra, s'hi pot afegir un raget de suc de llimona.
3. Afegiu el brou i la nata líquida als alvocats. Tritureu-ho amb una batedora. Doneu-li el punt de sal i pebre. Torneu-ho a batre. Deixeu-ho refredar introduint el bol, correctament tapat, a la nevera.

Crema de pèsols

Temps d'elaboració: 1 hora i 45 minuts
 
Ingredients per a 4 persones:
- 600 g de pèsols
- 220 g de mantega
- 1 l de brou de pernil ibèric
- 1 dl de nata líquida
- sal
- pebre
- sucre
Per a la nata agra:
- 2 dl de nata
- pell d’una llimona ratllada
- 2 cullerades de suc de llimona
- sal
- porradell picat
Per guarnir:
- 100 g de pèsols
 
Preparació:
Per començar, poseu el brou de pernil colat que prèviament haureu preparat bullint l'os de pernil i els ossos de vedella durant dues hores en un cassó. Incorporeu-hi els pèsols i deixeu-ho bullir durant 2 minuts.
A continuació, poseu-ho en un pot i tritureu-ho. Incorporeu-hi mantega, torneu-ho a triturar, coleu-ho i deixeu-ho refredar a la nevera.
Tot seguit, munteu una mica la nata líquida, afegiu-hi suc de llimona, pela de llimona i porradell picat i deixeu-ho refredar a la nevera.
Finalment, rectifique de sal, pebre i sucre la crema de pèsols i emplateu-la. Poseu una mica de nata agre al mig del plat.

Crema de melón con jamón

Ingredientes (4 personas)
  - Para 2 personas:
  1 melón
  1 cebolla
  4 lonchas de jamón ibérico
  1 cucharada de harina de maíz refinada
  1 cucharada de nata líquida
  1 cucharada de vermut blanco
  agua
  aceite de oliva

Elaboración

Parte el melón por la mitad, quita las pepitas, haz 4 bolas con un sacabolas y resérvalas. Vacía las dos mitades del melón con una cuchara y reserva una de las cáscaras entera. Mezcla en un recipiente el juguito que queda dentro del melón con la harina de maíz refinada.
Pica la cebolla y póchala en una cazuela con aceite. Cuando esté transparente, añade la carne del melón. A partir del primer hervor, cocina durante 5 minutos y agrega la mezcla de jugo de melón y harina de maíz. Remueve y pon todo en un vaso de batidora. Tritura, vierte el vermut y mezcla. Deja enfriar en el frigorífico durante 15 minutos. Retira y mezcla con la nata líquida.
Enrolla las lonchas de jamón, ponlas en vertical en un plato y coloca encima una bola de melón.
Sirve la crema en platos soperos e introduce dentro los rollitos de jamón con melón. Si quieres, puedes poner la crema que sobre en la cáscara del melón que habías reservado y ponerla también en la mesa.



Segon opció :

Ingredients :

1 melò
coco verd
pinyons
farigola
aigua
pernil
menta

Elaboració :

Triturar el meló
Afegir l' aigua del coco verd i la polpa del coco i tornar a triturar

en una paella sense oli torrar els pinyols, U cop torrats afegir una mica de farigola i aigua i deixar evaporar l' aigua.

Tallar el pernil a trossets petits

Per servir posar la crema del meló, afegir un grapar dels pinyols i decorar amb el pernil i la menta picada petita.

Crema de gambes

Ingredients:

(per unes 4-5 persones)

- 1 cap d’all, 2 fulles de llorer, farigola
- 1 ceba grossa , 2 pastenages, 1 porro i 4 tomaquets madurs
- 100 grs de pebre vermell dolç
2 litres d’ aigua o fumet de peix
½ kg. De gambes
un raig de conyac
sal i pebre i un raig de nata líquida

Preparacio:
Posem un traç de mantega a fondre dins de l’ olla i durem els alls sencers. Un cop dorats i posem la ceba, la pastanaga i les fulles de llorer i la farigola. Tot tapat. Quan la ceba estigui mig confitada i afegim el porro tallat a trossets i per últim i afegim el tomaquet a trossos.
Quan la verdura esta ben estofada i afegim les gambes senseres ( Si es vol es poden fregir una mica abans així donen més gust). Ens ajudem amb l’ espatula per anarles xafan un a mica i es deixa coure de 2-3 minuts.
Tot seguit i afegim el pebre vermell dolç i ho deixem coure uns 3 minuts sense deixar de remenar per tal que no s’enganxi. Es rega amb el conyac i ho flamagem
Tot seguit i afegim l’ aigua o el brou i es deixar bullir.
Un cop a bullit es passa pel minipimer i es cola bé amb el xino. Es torna a posar a bullir i si cal es treu l’ espuma que pugui fer el caldo.
Per acabar s’hi afegeix un raig de nata líquida, es rectifica de sal i pebre i un tros de mantega
Es pot acompanyar amb pinyons torrats, gambetes saltejades

Crema de ceps

Temps d'elaboració: entre 30 minuts i 1 hora

Ingredients:

- 2 ceps congelats
- 1 l d'aigua
- crema de llet fresca
- sal i pebre blanc

Per al ros:
- 50 g de mantega
- 50 g de farina
- sal i pebre blanc



Preparació :

Feu un brou amb els ceps tallats a daus petits i deixeu que bulli durant 10 minuts.
Per fer el ros, foneu la mantega i afegiu-hi la farina. Aneu remenant fins que estigui mig desfeta. Tireu-hi el brou de ceps a poc a poc, sense deixar de remenar i fins que la farina s'hagi desfet del tot. Salpebreu-ho i poseu-hi una mica de crema de llet, al vostre gust. Quan hagi bullit un parell de minuts, hi afegiu els ceps, ja cuits.

Crema de carbassó al rocafort

Ingredients

4 carbassons,
1 l d'aigua o brou de verdures,
1 patata,
1 ceba,
100 g de formatge rocafort,
Oli d'oliva, Sal i pebre.

Preparació

1. En una cassola, poseu-hi l'oli amb la ceba i els carbassons pelats i tallats a rodanxes fines.
2. Sofregiu-ho a foc lent durant 15 minuts.
3. A continuació, afegiu-hi el brou vegetal i deixeu-ho coure durant 20 minuts.
4. Passat aquest temps, passeu-ho per la batedora amb el formatge.

dimecres, 16 de febrer del 2011

Mousse de xocolata amb gerds

 
Ingredients per a 4 persones:

Per a la base :
- 1 paquet de galetes maria
- 2 cullerades de cacau
- 100 grs. de mantega
- melmelada de gerds

Per a la mousse :
- 25 cl de llet
- 125 grs. de nata per muntar
- 225 grs. de xocolata de cobertura
- 25 grs. de mantaga
- 3 clares d’ ou
- 5 rovells d’ ou
- 25 grs. de sucre

Per a la decoració :
encenalls de xocolata
1 tassa de nata muntada
15 gerds

Preparació:

Per preparar la base, triureu bé les galetes, el cacau i la mantega fosa amb la picadora. Aboqueu-ho en un moltlle rodó i reserveu-ho a la nevera.

A continuació, elaboreu la mousse bullint en un cassó la nata i la llet. Aboqueu la preparació en un bol amb la xocolata trossejada i remeneu-ho fins que es fongui. Afegiu-hi la mantega reblanida a temperatura ambient o uns segons al microones, barregeu-ho i reserveu-ho.
A part munteu les clares a punt de neu amb unes varetes elèctriques i, quan comencin a agafar cos, ofegiu-hi el sucre en forma de pluja sense deixar de batre. Incorporeu-hi els rovells d’ou i bateu-ho durant uns segons.
Barregeu una petita part d’ aquesta preparació amb la crema reservada i afegiu-hi la resta remenat delicadament de dalt cap a baix.
Cobriu la base de galeta amb una capa de melmelada, aboqueu-hi la mousse de xocolata i deixeu-ho refredar a la nevera 4 hores.

Per servir-ho, desemmotlleu-ho i decoreu cada ració amb nata muntad, encenalls i

Magret d’ ànec amb gerds

Ingredients:

(per unes 5-6 persones)

- 2 magrets d’ ànec
- 100 grs. de gerds congelats
- 80 grs. de sucre moreno
100 cl. D’ aigua
sal i pebre

Preparacio:

Adobem el magret : fem una barreja amb 1 part de sucre per 2 de sal i una mica de pebre. Tot ben barrejat. Cubrim el magret amb la barreja i el deixem reposar durant 1,5-2 hores. Un cop adobat treiem la sal del magret sota l’ aixeta i l’ assequem amb paper de cuina.
Per la salsa de gerds : posem els gerds; el sucre i l’ aigua al foc a reduir com si fos un caramel. També es pot fer amb vinagre balsàmic en lloc d’ aigua. Si a l’ hore de servir esta molt espesa es pot agegir una mica d’ aigua o escalfar una mica.
Coem el magret d’ànec a la planxa, al punt per evitar que quedi ressec.
Tallem el magret a filets i es reparteix pels plats amb la salsa de gerds pel damunt i una mica de flor de sal.

Lloms de rap amb salsa de bolets

INGREDIENTES:
Ingredientes (4p)

- 4 lomos de rape (de unos 200 gr.)
- 8 lonchas de panceta ahumada
- 400 gr. de setas variadas
- 4 chalotas
- 2 dientes de ajo
- 1 cucharada de harina
- agua
- 1 vaso de vino blanco
- aceite de oliva
- sal
- perejil

ELABORACIÓN:

Para hacer la salsa, pica las chalotas y ponlas a pochar en una cazuela con un chorrito de aceite.
Limpia los sombreros de los hongos y retira los rabos. Pícalos y reserva. Selecciona unas ocho setas para la salsa, pícalas y agrega a la cazuela cuando la chalota ya esté pochada. Sazona. Añade una cucharada sopera de harina, un vaso de vino blanco, un chorrito de agua y deja reducir unos doce minutos. Cuando se haya reducido, con la ayuda de una batidora tritura todo bien y cuela. Reserva la salsa.

Corta el lomo de rape en cuatro trozos, envuelve cada trozo con dos lonchas de panceta con la ayuda de un palillo. Vierte un chorrito de aceite en una fuente apta para el horno y coloca los trozos de rape encima. Hornea a 200º C durante unos 12 minutos.

Corta el ajo en láminas y ponlo en una sartén con un chorrito de aceite. Filetea los hongos y las setas y añádelas cuando el ajo esté doradito. Sazona y saltea durante unos tres minutos.

Para emplatar, pon la salsa en la base de un plato de manera decorativa y encima coloca los lomos de rape. Acompaña con las setas. Decora con perejil y sirve.

CONSEJO:
Para limpiar las setas, no es conveniente dejarlas en remojo, ya que se empapan y pierden cualidades. Si llevan mucha tierra deben ponerse a remojo el mínimo tiempo posible (5 min.) y sacudirlas cogiéndolas con las láminas hacia abajo para que suelten la tierra con el agua.

Lluç amb alls tendres de la mare

Ingredients per a 4 persones:

- 1 lluç
- alls tendres
- 1 gotet de vi blanc
- sal
- oli d’oliva
 
Preparació:

Per començar, es posa en una paella a foc baix una mica d’oli i els alls tendres rallats petits per dorar.
Un cop dorats s’hi afageix el vi (o cava) i es deixa rehuir.

A continuació, poseu oli en una bandeja per anar al forn i es posa al forn a uns 170 º. Un cop calent si agafeix els talls de lluç , previament amb sal i pebre i es deixa al forn uns 10 minuts, Per últim s’hi afageix els alls i es deixa acabar de fer uns 5 minuts més,

Lluç amb salsa verde

Ingredientes :

1 kg. de kokotxas de merluza
3 dientes de ajo
1 guindilla
1 cucharada de harina
1 vaso de vino blanco
agua
aceite virgen extra
sal
perejil picado

Preparación :

Limpia bien las kokotxas y recórtales las pieles que les sobran. Extiéndelas sobre un paño limpio para que se sequen, las sazonas reservas. Coloca en una cazuelita dos dedos de agua con una rama de perejil, sal y los restos de las kokotxas. Deja reducir.

Pela y lamina los dientes de ajo y la guindilla y ponlos a dorar en una cazuela ancha con aceite. Cocina a fuego muy suave y vigila que no se dore demasiado el ajo. Extrae los ajos y la guindilla a un plato.

Añade a la cazuela una cucharada de harina y rehoga bien. Vierte el vaso de vino blanco y un poco de caldo.

Remueve bien, añade perejil picado y después, las kokotxas. Cocínalas durante 2-3 minutos. En el último momento espolvorea el perejil picado y el ajo confitado y la guindilla. Sirve bien caliente.

Las kokotxas son la parte glandular de la mandíbula inferior de la merluza. Han de estar frescas para que puedan soltar la gelatina necesaria para que la salsa quede ligada.

Faves a la menta

INGREDIENTES:

1 kg. de habas grandes desgranadas
1 cebolla
2 patatas
2-3 lonchas de jamón
2 huevos
1 cucharilla de anís
agua
aceite virgen extra
sal
3 hojitas de menta
perejil

ELABORACIÓN:

Para hacer la crema, pica la cebolla y ponla a pochar en una cazuela con un chorrito de aceite. Pela y corta las patatas e incorpóralas a la cazuela. Rehógalas bien, añade una pizca de sal, cúbrelas con agua y cocina hasta que la verdura esté blandita. Retira el exceso de caldo y tritura con la batidora eléctrica. Reserva.

Retira la grasa del jamón y corta el magro del jamón en trozos de bocado. Cubre la placa del horno con papel de hornear y pon encima los trozos de jamón. Cubre con otro papel de horno y coloca encima otra placa de horno para presionar. Hornea a 180º C durante 20 minutos. Reserva el jamón tostado.

Pon a hervir el agua en una cazuela y añade una rama de perejil. Cuando el agua rompa a hervir, agrega las habas y escáldalas durante 1 minuto. Escúrrelas, ponlas en un cuenco con agua fría y pélalas. En una sartén con un chorrito de aceite, saltea las habas, añade tres hojas de menta, la cucharadita de anís y cocina 3 minutos. Retira las hojas de menta y reserva las habas.

En una cazuela con agua hirviendo, pon a cocer los huevos durante 10 minutos. Déjalos enfriar, pélalos y córtalos en cuartos. Sirve la crema en el fondo del plato y coloca encima las habas. Adorna con los trozos de huevo y de jamón.
CONSEJO:
Las habas deben tener un tamaño intermedio, las pequeñas resultan demasiado insípidas, y las muy grandes son demasiado bastas.

Fumet de peix de roca

Ingredients:

Per fer-ne 3 litres:

400 g de galeres molt fresques
600 g de peix de roca
1 ceba de Figueres
1 pastanaga mitjana
1 porro
1 brot d'api
2 grans d'all
1 fulla de llorer
1/2 fonoll
2 tomàquets de pera madurs
1 cl de pebre bord de la Vera
oli de gira-sol

Preparació:


Preparació: 15 minuts
Cocció: 1 hora

1. Talleu totes les verdures per fer la bresa, i guardeu-les per separat.
2. En una cassola, poseu-hi un raig d'oli d'oliva i daureu-hi els grans d'all. Afegiu-hi la ceba i daureu-la a foc fort un moment.
3. Un cop daurada la ceba, abaixeu el foc i afegiu-hi el porro. Deixeu-ho coure fins que sigui tendre.
4. Afegiu-hi la pastanaga i, després, el fonoll i l'api.
5. Afegiu-hi el pebre bord, deixeu-ho coure uns segons fins que s'enfosqueixi.
6. Després, afegiu-hi el tomàquet. Deixeu-lo coure fins que hagi perdut tota l'acidesa i faci un aroma dolç i agradable.
7. Afegiu-hi 3 litres d'aigua envasada i deixeu que arrenqui el bull.
8. A part, esclafeu les galeres al morter, i fregiu-les a foc fort amb oli de gira-sol uns segons. Després, poseu-les al forn a 200 graus uns 10 minuts.
9. Afegiu-les a la cassola del brou, i 5 minuts més tard, el peix de roca. La temperatura de cocció ha de ser la d'arrencar el bull, perquè, si no, el fumet queda tèrbol.
10. Al cap de 20 minuts, aparteu el fumet del foc i poseu-hi les branques de julivert. Tapeu la cassola.
11. Quan sigui fred, passeu-lo per una colador de pas ample, exercint pressió sobre els elements sòlids per treure'n el màxim de suc.
12. Després, passeu-lo per un colador de pas fi, per treure'n totes les impureses.
13. Guardeu-lo en envasos de plàstics de la mida determinada que us vagi bé a casa.

Coulant de xocolata

Ingredients:

(per unes 5-6 persones)

- 50 gra. De mantega
- 1250 grs. de xocolata negra
- 115 grs. De clares d’ ou (3 ous)
25 gs. De sucre
50 gr. De rovells d’ou (2-3 ous)

Preparacio:

Fonem la xocolata i la mantega i ho barregem tot bé
Montem les clares d’ou a punt de neu
Barregem els rovells d’ou i el sucre. Un cop ben fina la pasta i afegim la xocolata
Ara barrejem la clara muntada a la pasta amb molt de compte de no perdre la textura i de dalt a baix
Untem els motlles amb mantega. Omplim la mitat amb la pasta i posem un trosset de xocolate i acabem d’omplir amb la pasta.
Es cou al forn a convecció (foc per tot el forn ) a 220º durant 4 minuts o quan per fora esta torradet i cremós per dintre.
Si el coulant es congelat necessitarà uns 6 minuts de cocció

Còctel de cava i préssec

Ingredients

1 ampolla de cava brut,
4 préssecs
i sucre.

Preparació

1-Poseu l'ampolla de cava a la nevera. És necessari que estigui molt fresc perquè ens quedi bé el còctel.
2-A continuació, peleu els préssecs i traieu-los el pinyol. Tritureu-los fins que us quedi una mena de puré. En un recipient gran, barregeu-ho amb el cava.

dimarts, 15 de febrer del 2011

Espaguetis amb gambes

Dificultat: baixa
Preu: mitjà

Ingredients per a 4 persones:

- 300 g d'espaguetis secs
- 1 tassa de cafè d'oli d'oliva verge
- 4 grans d'all
- 2 bitxos petits
- 300 g de cues de gamba pelades
- julivert picat
- aigua
- pebre
- sal

Preparació:

Per començar, coeu els espaguetis en una olla amb aigua bullent i sal, només 3 minuts o 3 minuts i mig. Un cop cuits, escorreu-los.
A part, en una paella amb una mica d'oli, daureu els alls laminats juntament amb 2 bitxos petits. Quan els alls ja estiguin daurats, afegiu-hi les cues de gamba pelades i fregiu-les mig minut aproximadament. Tot seguit, tireu-hi el julivert picat, els espaguetis amb una mica d'aigua de la seva cocció dels, remeneu-ho, i deixeu-ho una mica més al foc.
Serviu els espaguetis amb més gambes, prèviament saltades.

Alberginies farcides d' espinacs i arròs

Ingredientes (4 personas)
  - Para 4 personas:
  2 berenjenas
  200 gr. de espinacas
  100 gr. de arroz
  8 chalotas
  1 zanahoria
  2 dientes de ajo
  16 anchoas (en aceite)
  4 lonchas de queso
  agua
  aceite de oliva
  sal
  perejil (para decorar)
Elaboración
Pon a cocer el arroz en una cacerola con agua hirviendo y sal. Deja que se cocine a fuego medio durante 15-18 minutos y retira la espuma que queda en la superficie. Escurre y reserva.

Corta las berenjenas por la mitad y a lo largo y haz unos cortes superficiales en diagonal sobre la carne; primero hacia un lado y luego hacia el contrario. Ponlas con la carne hacia arriba en una fuente apta para el horno, riega con un chorrito de aceite, sazona y hornea a 180ºC, durante 15 minutos. Retira y deja templar. Saca la carne, pícala y reserva. Guarda también la piel de las berenjenas para rellenar.

Pica los dientes de ajo y ponlos a dorar en una sartén con un chorrito de aceite. Cuando empiecen a tomar color, añade las chalotas picadas y deja que se doren. Incorpora la zanahoria picada y las espinacas, sazona y saltea durante 3-4 minutos. Agrega la carne de las berenjenas y el arroz y mezcla bien durante unos minutos.

Rellena las berenjenas con la mezcla anterior y reparte por encima las anchoas. Cubre con una loncha de queso y gratina en el horno hasta que se dore.

Sirve la berenjena rellena en un plato y decora con una hojita de perejil.

El consejo
Si quieres eliminar el punto de sabor amargo de la berenjena, córtala en rodajas gruesas, espolvoréalas con sal gorda e introdúcelas en un recipiente con leche. Deja que reposen un par de horas, escurre y sécalas con papel. Quedará además, más jugosa.

Bombó de taronja

Dificultat: Mitjana
Preu: Baix
Temps d'elaboració: 45 minuts més un dia de repòs

Ingredients per a 4 persones
- 200 g de nata
- 100 g de melmelada de taronja amarga
- la pell de mitja taronja ratllada
- 450 g de xocolata negra
- 30 g de mantega
- 50 g de cacau en pols

Preparació:
Per començar, feu bullir la nata en un cassó, incorporeu-hi la melmelada de taronja i remeneu-ho. Després, poseu la xocolata trossejada en un bol i afegiu-hi la nata i la melmelada bullint. Remeneu-ho i incorporeu-hi la pell de taronja i la mantega a temperatura ambient.
A continuació, folreu una safata amb paper film i aboqueu-hi la xocolata. Deixeu-ho refredar a la nevera durant 24 hores.
Per acabar, desemmotlleu la xocolata i talleu-la a quadradets. Finalment, cobriu els quadradets amb cacau en pols